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작성일 : 15-06-01 11:19
[3mecca-M-Brain]의사결정이 정보를 가치 있게 만든다(Informed Leadership):정보가 어떻게 의사결정에 적용될 수 있는가?
 글쓴이 : 3mecca
조회 : 2,605  
   https://www.m-brain.com/blog-posts/decisions-make-information-valuable… [579]

 

의사결정이 정보를 가치 있게 만든다


정보기반 리더십을 논할 때정보는 흔히 본질적 가치를 지닌 어떤 것으로 간주된다.

M-Brain은 정보란 단지 어떤 목적을 위해 사용될 때만 가치를 지닌다고 믿는다우리의 목표는 기업과 조직의 일상적인 의사결정과 전략기획을 위해 사용될 수 있는 정보를 생산하는 것이다우리는 정보 리더십(information leadership) 대신에우리가 확고하게 믿고 있는 것즉 정보에 기반한 리더십(Informed Leadership)을 중시한다.


정보가 어떻게 의사결정에 적용될 수 있는가?

1) 정보 그 자체가 의사결정 프로세스를 만들어낸다: 의사결정권자는 실제로 의사결정을 하기 전에 이 과정에 관여한다의사결정이 가져올 영향에 대한 예측 및 사전에 그것을 고려하는 것은 거기에 대한 좋은 예이다.

2) 의사결정은 기존의 정보 프로세스 안으로 통합된다: 의사결정에서 분리된 상황이란 존재하지 않는다고객과 사용자 정보에 관한 리얼타임 분석이 여기에 대한 좋은 예이다.

3) 정보가 중앙집중되어 시각적인 형태로 의사결정을 지원한다. 여러 가지 경쟁사 플래쉬 리포트와 시나리오 모델에 주목하라.

 

Decisions make information valuable

 

When addressing information-based leadership, information is often considered to be something with intrinsic value.

 

At M-Brain, we believe that information only holds value when it is used for a purpose. Our goal is to produce information for our customers that can be used for daily corporate and organizational decisions and strategic planning. Instead of information leadership, we speak of something we firmly believe in: Informed Leadership.

 

How can information be applied to making decisions?

1) Information itself creates a decision-making process, which the decision-maker takes part in before actually making the decision. Anticipation and forethought on the effects of decisions is one good example.Information itself creates a decision-making process, which the decision-maker takes part in before actually making the decision. Anticipation and forethought on the effects of decisions is one good example.

2) Decision-making is integrated into an existing information process; there is no separate situation of decision-making. A practical business example involves the continuous realtime analysis of customer and user information.

3) Information is brought into the decision-making situation in a centralized and visually appealing form. Note different competitor flash reports and scenario models.

 

Naturally, decision-making situations are different, each of them requiring different qualities from information processes. Decision-makers must always define the risks of each situation. They must ask themselves at least the following questions: Am I ready to face the consequences of scenario X ? How big is the probability of its realization? What kind of damage will a so-called wrong decision result in for my personal life, work community, company, or other parties involved?

Determining risks is often an emotional and value-laden question. When the question arises in a business environment, it is fair to say that decisions should be firmly based on information. Yet business is also a human form of operation and, as such, not always rational. Thus even the most well-informed decision, based on solid knowledge, may prove to be an unwanted one, even if is an exception.

Put differently, Informed Leadership always involves a human element. Those who monitor the stock market and its conformities professionally are more likely to make successful investments than those unfamiliar with the territory. Yet the dose of human excitement will is always there, for not all investments bear fruit as expected.


 
   
 

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